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DOI: 10.1055/s-0042-104373
Academic Status of Plastic Surgery in the United States and the Relevance of Independence
Zum aktuellen Status der akademischen Plastischen Chirurgie in den USA und der Bedeutung der strukturellen UnabhängigkeitPublication History
received 07 March 2016
accepted 13 March 2016
Publication Date:
20 April 2016 (online)
Abstract
Background: The basic administrative structures at most academic institutions were implemented more than 50 years ago and have remained largely unchanged. Since the surgical specialties were in nascent stages during that time, they were clubbed together within the department of surgery. There has been extensive growth in the breadth and depth of plastic surgery over the past few decades and current administrative structures might not truly reflect the current standing of plastic surgery.
Objectives: The goal of this article was to review the academic status of Plastic Surgery in the United States and assess the relevance of independence from the department of surgery.
Results: A national survey of 94 hospitals with plastic surgery residency training programs in the United States was conducted to investigate the academic status of plastic surgery. 25 out of those 94 programs had department status with their respective hospitals while another 9 programs were actively planning on transitioning to department status. Out of the 25 plastic surgery hospital departments, 17 programs were also University departments. The number of plastic surgery departments has more than doubled over the past 10 years and continues to rise as more plastic surgery divisions seek department status.
Conclusions: There are multiple advantages to seeking department status such as financial and administrative autonomy, ability to participate in medical school curricula, easier access to interdepartmental institutes and faculties, parity with other specialties, and increased control of resident education. There has been concerted advocacy for separating from surgery departments and seeking independent departmental status for plastic surgery. However, the transition from a division to department is a slow and demanding process and requires a well-planned strategy.
Zusammenfassung
Hintergrund: Die grundlegenden Organisationsstrukturen in den USA wurden in den meisten akademischen Einrichtungen vor mehr als 50 Jahren fest gelegt und blieben seither weitgehend unverändert. Da die einzelnen chirurgischen Fachgebiete gerade erst entstanden waren, wurden sie in einem Department für Chirurgie zusammen gefasst. In den letzten Jahrzehnten kam es zu einem starken Wachstum der Plastischen Chirurgie – sowohl in die Breite als auch in die Tiefe. Aus diesem Grund wurden die Organisationsstrukturen vielerorts noch nicht der Bedeutung der Plastischen Chirurgie angepasst.
Ziele: Das Ziel der vorliegenden Arbeit war es den aktuellen Status der akademischen Plastischen Chirurgie in den USA zusammenzufassen und die Bedeutung der strukturellen Unabhängigkeit von der Allgemeinchirurgie zu bewerten.
Ergebnisse: 94 Krankenhäuser mit einem Weiterbildungsprogramm für Plastische Chirurgie wurde ausgewertet, um den aktuellen Status der akademischen Plastischen Chirurgie in den USA zu untersuchen. 25 dieser 94 Einrichtungen hatten den Status eines eigenständigen Departments und weitere 9 befanden sich in der aktiven Planung einer eigenständigen Departments. Von den 25 eigenständigen Departments waren 17 auch eigenständige Departments einer Universität, in Deutschland vergleichbar mit eigenständigen Kliniken ausgestattet mit W3 Professuren. Die Zahl der eigenständigen Departments für Plastische Chirurgie hat sich in den letzten 10 Jahren mehr als verdoppelt und erhöht sich zunehmend mit mehr und mehr Sektionen, die den Status einer Klinik anstreben.
Schlussfolgerungen: Es gibt eine Vielzahl von Vorteilen den Status eines Departments anzustreben, Dazu zählt die verwaltungstechnische Unabhängigkeit, die Möglichkeit eigene Lehrpläne für das Fachgebiet im Rahmen des Medizinstudiums aufzustellen, ein leichterer Zugang zu gemeinsamen Instituten mehrerer Kliniken, die Augenhöhe mit anderen Fachgebieten und eine verbesserte Kontrolle der Weiterbildung. Es besteht Konsens in den USA, dass eine Abspaltung der Plastischen Chirurgie von den Departments für Chirurgie befürwortet wird. Trotzdem ist der Übergang von einer Sektion zu einer eigenständigen Klinik ein langsamer und schwieriger Prozess, der eine gut geplante Strategie benötigt.
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References
- 1 Lawrence WT, Rohrich RJ, Larson DL et al. Association of academic chairmen of plastic surgery white paper on departmental status. Plast Reconstr Surg 2009; 124: 293-297
- 2 http://www.plasticsurgery.org/about-asps.html
- 3 Singh M, Noone RB, Afolabi H et al. A tribute to the founding figures of the American Board of Plastic Surgery. Plast Reconstr Surg 2015; 135: 1047e-1054e
- 4 http://ps-rc.org/about/brief-history.cgi
- 5 http://www.thepsf.org/research/psf-grant-funding/national-endowment-for-plastic-surgery.htm
- 6 McDonald HD, Vasconez LO. Advances in plastic surgery. West J Med 1982; 136: 23-28
- 7 Pomahac B, Pribaz J, Eriksson E et al. Three patients with full facial transplantation. N Engl J Med 2012; 366: 715-722
- 8 https://www.acgme.org/acgmeweb/tabid/145/ProgramandInstitutionalAccreditation/SurgicalSpecialties/PlasticSurgery.aspx
- 9 http://acaplasticsurgeons.org/fellowship-listing/
- 10 Guyuron B. Academic plastic surgery: division or department?. Aesthet Surg J 2008; 28: 594-595
- 11 Rohrich RJ. Mandating Departments of Plastic Surgery: the future of plastic surgery is now. Plast Reconstr Surg 2008; 121: 1499-1502
- 12 Rohrich RJ, Larson DL. The future of plastic surgery in academic medical centers: making the case for autonomous departments of plastic surgery. Plast Reconstr Surg 1997; 100: 761-763
- 13 Schubert CD, Leitsch S, Haertnagl F et al. Independence in Plastic Surgery – Benefit or Barrier? Analysis of the Publication Performance in Academic Plastic Surgery Depending on Varying Organisational Structures. Handchir Mikrochir Plast Chir 2015; 47: 213-221