Abstract
The future of IR will evolve as a result of current trends in advances in medicine, disease biology, technology, and IR devices and accoutrements. Changes in the trends that lie at the center of the differentiation of IR from other treatment specialties will have the greatest impact. Differentiation revolves around image guidance knowledge and procedural treatment skills and involves three key components: access, mapping, and action, all of which have the common thread of imaging knowledge. The main trends that are discussed are: image-guided diagnostics (IgDx), image-guided treatment (IgRx), sub-specialization in IgRx, large device design for IgRx, multimodality IgRx, interdisciplinary IgRx, and decentralized IgRx growth. Success in attaining a patient-facing “front-line” patient position will determine the future not only of IR but of radiology as a field. IgRx is anti-commoditization immunization.
Key Points:
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It is useful to conceptually separate diagnostic (IgDx) and treatment (IgRx) IR procedures.
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Subspecialization in IgRx will innovate IR practices for all practitioners.
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Advances in IR-tailored imaging equipment and integration of multimodality imaging will create, expand, and facilitate new treatments.
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Other treatment disciplines will be integrated into IgRx in a complementary fashion.
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Expansion of IR services into outpatient imaging sites and outpatient clinics will help establish important direct patient care.
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The adoption of these trends will follow a “diffusion of innovations” sigmoid curve pattern spanning different time intervals.
Citation Format
Zusammenfassung
Die Zukunft der interventionellen Radiologie (IR) wird sich entsprechend der aktuellen Trends in den Bereichen Medizin, der Biologie von Krankheiten, der Technologie und der IR-Geräte und Ausstattungen weiterentwickeln. Die größte Auswirkung werden Trendwenden haben, die eine Differenzierung der IR von anderen Behandlungsgebieten im Fokus haben. Die Differenzierung dreht sich um Bildführungswissen und verfahrenstechnische Behandlungskompetenzen und umfasst drei Schlüsselkomponenten: Zugang, Zuordnung und Maßnahme, die den gemeinsamen roten Faden im Fachwissen der Bildgebung darstellen. Die wichtigsten Trends, die diskutiert werden, sind: Bildgesteuerte Diagnostik (IgDx), bildgesteuerte Behandlung (IgRx), Subspezialisierung in der IgRx, Design großer Geräte für IgRx, multimodale IgRx, interdisziplinäre IgRx und dezentrale Entwicklung der IgRx. Der Erfolg hinsichtlich des Erreichens einer patientennahen „Front-Line“-Position wird nicht nur die Zukunft der IR, sondern auch der Radiologie als Fachgebiet bestimmen. Die IgRx ist eine Anti-Kommerzialisierungs-Immunisierung.
Kernaussagen:
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Es ist sinnvoll, diagnostische (IgDx) und therapeutische (IgRx) IR-Verfahren konzeptionell zu trennen.
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Die Subspezialisierung in der IgRx wird zu Neuerungen in der IR-Praxis für alle Behandler führen.
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Fortschritte der auf IR angepassten Bildgebungsgeräte und die Integration der multimodalen Bildgebung werden neue Behandlungsmethoden erschaffen, erweitern und erleichtern.
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Andere Behandlungsgebiete werden ergänzend in die IgRx integriert.
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Die Erweiterung der IR-Leistungen auf die ambulante Bildgebung und die Ambulanzen wird dazu beitragen, die wichtige direkte Patientenversorgung zu etablieren.
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Die Übernahme dieser Trends wird dem sigmoidalen Kurvenverlauf der „Diffusion von Innovationen“ folgen, der sich über verschiedene Zeitintervalle erstreckt.
Key words
biopsy - sub-specialization - neuromodulation - multimodality - interdisciplinary - image guidance