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DOI: 10.1055/a-2397-1490
Induction of Labor Using Castor Oil Cocktail – an Analysis of Real-world Data
Geburtseinleitung mithilfe eines Rizinusöl-Wehencocktails: eine Real-World-Datenanalyse
Abstract
Introduction
Induction of labor is indicated when benefits of delivery outweigh benefits of prolonged pregnancy, which is not always welcomed by women. Castor oil is accepted as an “old household remedy” for labor induction but is not yet part of the official guidelines. Nevertheless, it is often used, mostly even before the women are admitted to the hospital. Data on its actual benefits and safety are missing. Upon accepting the real-world practice of applying castor oil cocktail for labor induction we added castor oil as one option of labor induction in our clinical routine for multiparous women at term, with a history of at least one vaginal delivery. Here we aimed to generate data on the effectivity and safety of castor oil in labor induction by analyzing the real-world data generated in our cohort.
Methods
In our retrospective analysis we included data of a cohort of 148 multiparous women induced by castor oil cocktail and of 286 matched controls receiving established methods according to the current guidelines for labor induction. The castor oil cocktail was prepared following a standardized recipe with quality-tested castor oil. Statistical analysis was performed with SPSS 27.0.
Results
Perinatal outcome data including the rate of vaginal deliveries did not differ between groups, except significantly more neonates were admitted to the neonatal intensive care unit in the group receiving established methods for induction of labor (p = 0.01). In 39 women (26%), administration of castor oil cocktail alone failed to induce labor. The time from initiation of labor induction until delivery was significantly shorter in the castor oil cocktail group (p = 0.04).
Conclusion
Our study demonstrates the safety and effectivity of a castor oil cocktail induction in multiparous women at term in a hospital-based setting using quality-controlled castor oil in a standardized recipe.
Zusammenfassung
Einleitung
Eine Geburtseinleitung ist dann indiziert, wenn die Vorteile einer Entbindung die Vorteile einer fortgesetzten Schwangerschaft, die von Frauen nicht immer erwünscht wird, überwiegen. Rizinusöl gilt als „altes Hausmittel“ für die Geburtseinleitung, wurde aber bisher nicht in die offiziellen Leitlinien aufgenommen. Es wird aber dennoch öfters eingesetzt, meistens sogar, bevor Frauen ins Krankenhaus kommen. Es fehlt aber an Daten zu den tatsächlichen Vorteilen und der Sicherheit von Rizinusöl bei der Geburtseinleitung. Da wir den Einsatz eines rizinusölbasierten Cocktails zur Weheneinleitung in der Praxis akzeptieren, haben wir Rizinusöl als eine weitere Option zur Geburtseinleitung am errechneten Geburtstermin bei Multipara-Frauen, die schon mindestens einmal vaginal entbunden hatten, in unsere klinische Praxis aufgenommen. Ziel dieser Studie war es, Daten zur Effektivität und Sicherheit von Rizinusöl bei der Weheneinleitung zu sammeln, indem wir die Real-World-Daten, die für unsere Kohorte erzeugt wurden, analysierten.
Methoden
Unsere retrospektive Analyse untersucht die Daten einer Kohorte von 148 Multipara-Frauen, die einen Rizinusöl-Wehencocktail zur Geburtseinleitung erhielten, sowie von 286 vergleichbaren Kontrollpatientinnen, bei denen die Geburtseinleitung mit etablierten Methoden gemäß den aktuellen Leitlinien zur Geburtseinleitung durchgeführt wurde. Der Wehencocktail mit Rizinusöl wurde gemäß einer standardisierten Rezeptur mit qualitätsgeprüftem Rizinusöl zubereitet. Die statistische Analyse wurde mit SPSS 27.0 durchgeführt.
Ergebnisse
Es gab keine Unterschiede in den perinatalen Daten einschließlich der Rate vaginaler Entbindungen zwischen den Gruppen, mit einer Ausnahme: Es wurden signifikant mehr Neugeborene aus der Gruppe, die mit etablierten Geburtseinleitungsmethoden behandelt wurde, auf die neonatologische Intensivstation verlegt (p = 0,01). Bei 39 Frauen (26%) schlug der Versuch, die Geburt durch die Verabreichung eines Wehencocktails mit Rizinusöl einzuleiten, fehl. Die Zeit von Beginn der Geburtseinleitung bis zur Entbindung war signifikant kürzer in der Gruppe, die den Rizinusöl-Wehencocktail erhielt (p = 0,04).
Schlussfolgerung
Unsere Studie zeigt die Sicherheit und Effektivität eines mit qualitätsgeprüftem Rizinusöl nach einer standardisierten Rezeptur hergestellten Rizinusöl-Wehencocktails zur Geburtseinleitung bei Multipara-Frauen am Termin im Krankenhaus.
Schlüsselwörter
Rizinusöl - Geburtseinleitung - Multiparität - Überschreitung des errechneten Geburtstermins - stationäre PatientinnenPublication History
Received: 09 April 2024
Accepted after revision: 19 August 2024
Article published online:
12 September 2024
© 2024. The Author(s). This is an open access article published by Thieme under the terms of the Creative Commons Attribution-NonDerivative-NonCommercial-License, permitting copying and reproduction so long as the original work is given appropriate credit. Contents may not be used for commercial purposes, or adapted, remixed, transformed or built upon. (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/).
Georg Thieme Verlag KG
Oswald-Hesse-Straße 50, 70469 Stuttgart, Germany
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