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Gesundheitsökonomie & Qualitätsmanagement 2014; 19(4): 146-147
DOI: 10.1055/s-0033-1362748
DOI: 10.1055/s-0033-1362748
Herausgeberkommentar
Herausgeberkommentar – Warum prospektive und kontrollierte Studien?
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Publication History
Publication Date:
01 September 2014 (online)
Prospektive, interventionelle klinische Studien zum Nachweis der Wirksamkeit und Unbedenklichkeit werden in der Regel als randomisierte kontrollierte Studien durchgeführt. Warum das sinnvoll ist, erläutert Prof. Erdmann anhand einer konkreten Situation.
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Literatur
- 1 Bhatt MD et al. A Controlled Trial of Renal Denervation for Resistant Hypertension. NEJM
- 2 Krum H et al. Catheter-based renal sympathetic denervation for resistant hypertension: a multicentre safety and proof-of-principle cohort study. Lancet 2009; 373: 1275-1281
- 3 Benson H et al. Angina pectoris and the placebo effect. NEJM 1979; 300: 1424-1429
- 4 Lange RA et al. Transmyocardial Laser Revascularisation. NEJM 1999; 341: 1075-1076
- 5 Connolly SJ et al. Dronedarone in High-Risk Permanent Atrial Fibrillation. NEJM 2011; 365: 2268-2276
- 6 Schwartz GG et al. Effects of Dalcetrapib in Patients with a Recent Acute Coronary Syndrome. NEJM 2012; 367: 2089-2099
- 7 Lincoff M et al. Effect of Aleglitazar on Cardiovascular Outcomes After Acute Coronary Syndrome in Patients With Type 2 Diabetes Mellitus The AleCardio Randomized Clinical Trial. JAMA 3321
- 8 Ioannidis, J. Why Most Published Research Findings Are False. PLoS Medicine 2005; 2: 696-701