Thromb Haemost 1982; 48(02): 196-200
DOI: 10.1055/s-0038-1657255
Original Article
Schattauer GmbH Stuttgart

Side Effects of Thrombolytic Treatment with Porcine Plasmin and Low Dose Streptokinase

G A Marbet
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Intensivmedizin, Abteilung für Angiologie, Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
R Eichlisberger
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Intensivmedizin, Abteilung für Angiologie, Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
F Duckert
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Intensivmedizin, Abteilung für Angiologie, Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
R Ritz
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Intensivmedizin, Abteilung für Angiologie, Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
M A da Silva
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Intensivmedizin, Abteilung für Angiologie, Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
L Biland
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Intensivmedizin, Abteilung für Angiologie, Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
L K Widmer
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Intensivmedizin, Abteilung für Angiologie, Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
H E Schmitt
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Intensivmedizin, Abteilung für Angiologie, Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
› Author Affiliations
Further Information

Publication History

Received 14 January 1982

Accepted 18 August 1982

Publication Date:
13 July 2018 (online)

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Summary

In the sequential thrombolytic therapy with porcine plasmin and low dose streptokinase side effects are mainly due to bleeding, intolerance reactions are less important. Treatment had to be prematurely stopped in 42 (37%) of 114 DVT cases because of severe bleeding and in 12 (10%) due to intolerance reactions. The corresponding figures for the 45 cases with arterial occlusions are 15 (33%) and 2 (4%) respectively. The intensity of systemic proteolysis as represented by the thromboplastin time is significantly correlated with haemorrhagic manifestations. Macrohaematuria and bleeding from puncture sites are the most frequent haemorrhagic complications followed by spontaneous bleeding into skin and muscles. Non-fatal intracranial bleeding occurred in 1 DVT case (0.9%) and in 2 patients with arterial occlusions (4.4%). The benefit of this potent thrombolytic regimen would greatly improve if a strong reduction of premature treatment stop could be achieved.