Zentralbl Chir 2000; 125(Heft 11): 875-879
DOI: 10.1055/s-2000-10061
Originalarbeit

J.A.Barth Verlag in Medizinverlage Heidelberg GmbH & Co.KG

Untersuchungen zur Komplikationsrate nach Gastrektomie und Pouchrekonstruktion mit Longmire-Interposition

Beatrix Hoksch, J. M. Müller
  • Klinik und Poliklinik für Chirurgie (Direktor: Prof. Dr. J.M. Müller), Charité Campus Mitte, Medizinische Fakultät der Humboldt-Universität zu Berlin
Further Information

Publication History

Publication Date:
31 December 2000 (online)

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Complications following gastrectomy and the pouch reconstruction with a Longmire-Interposition

Summary

Background/Aims: To determine whether a Longmire-Interposition with or without a pouch used for reconstruction after gastrectomy influences the postoperative complication rate.Methodology: 49 patients who underwent gastrectomy with Longmire-Interposition with (n = 33) or without (n = 16) an additional pouch and 46 patients with a Roux-en-Y-reconstruction were analysed retrospectively. Complication rate and mortality were studied.Results: There were no significant differences between the reconstruction groups for postoperative complications (Roux-en-Y vs. Longmire-Interposition with and without pouch: 30.4 % vs. 28.6 % for the morbidity; 4.3 % vs. 4.1 % for the mortality).Conclusion: These findings suggest that a Longmire-Interposition with or without a pouch for reconstruction after total gastrectomy is not connected with a higher morbidity or mortality in comparison to a Roux-en-Y-reconstruction.

Zusammenfassung

Ziel: Die Pouchrekonstruktion nach Gastrektomie wird im Vergleich zur Roux-Y-Rekonstruktion hinsichtlich postoperativer Komplikationen untersucht.Methodik: 49 Patienten mit einer Longmire-Interposition mit (n = 33) und ohne (n = 16) zusätzlicher proximaler Pouchrekonstruktion und 46 Patienten mit einer Roux-Y-Rekonstruktion wurden retrospektiv hinsichtlich der Komplikationen im unmittelbaren postoperativen Verlauf analysiert.Ergebnisse: Es konnten keine statistisch signifikanten Unterschiede zwischen den Rekonstruktionsgruppen bezüglich Morbidität und Mortalität festgestellt werden: Morbiditätsrate Roux-Y 14 (30,4 %) vs. Interpositionsgruppe mit/ohne Pouch 14 (28,6 %); Mortalitätsrate Roux-Y 2 (4,3 %) vs. Interpositionsgruppe mit/ohne Pouch 2 (4,1 %).Schlußfolgerung: Die Longmire-Interposition mit und ohne Pouchrekonstruktion birgt kein erhöhtes postoperatives Risiko für den Patienten.

Literatur

1 Alle Instrumente: Auto-Suture, United States Surgical Corp. Norwalk, CT, U.S.A.

Dr. Beatrix Hoksch

Klinik und Poliklinik für ChirurgieCharité Campus Mitte

Schumannstraße 20/21

D-10098 Berlin