Anästhesiol Intensivmed Notfallmed Schmerzther 1991; 26(1): 48-50
DOI: 10.1055/s-2007-1000536
Monitoring

© Georg Thieme Verlag Stuttgart · New York

Pulsoximetrische Überwachung des postnarkotischen Transportes in der Ophthalmochirurgie: Hypoxämiegefährdung trotz Präoxygenierung

Pulsoximetric Monitoring of Postanaesthetic Transportation in Ophthalmosurgery: Risk of Hypoxaemia Despite Pre-OxygenationH. M. Loick, Chr. Goenner-Radig, Th. Prien
  • Klinik und Poliklinik für Anästhesiologie und operative Intensivmedizin der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster (Direktor: Univ.-Prof. Dr. Dr. h. c. P. Lawin)
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Publication Date:
22 January 2008 (online)

Zusammenfassung

Bei 40 erwachsenen Patienten, ASA I - III, wurde nach ophthalmologischen Eingriffen in Allgemeinanästhesie während des Transportes zum Aufwachraum die arterielle Sauerstoffsättigung pulsoximetrisch bestimmt. Vor Transportbeginn hatten die Patienten über 6 Minuten spontan reinen Sauerstoff geatmet. Die Transportzeiten betrugen 2 - 8 Minuten. Hypoxämien (SaO2 85 - 90 %) traten bei 18 Patienten auf, schwere Hypoxämien (SaO2 < 85 %) bei 5 Patienten.

Summary

40 adult patients, ASA class I - III, were studied with regard to their arterial oxygen saturation during transportation from the operating room to the recovery room, following ophthalmic surgery under general anaesthesia. Before transportation the patients were breathing oxygen spontaneously for 6 min.; during transportation they were breathing air. - The time for the transport from the operating room to the recovery room was between two and eight minutes. Hypoxaemia (Sad 85 - 90 %) was observed in 18 cases, severe hypoxaemia (SaO2 ≤ 85 %) in 5 cases.

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