Thorac Cardiovasc Surg 1987; 35(4): 215-218
DOI: 10.1055/s-2007-1020233
© Georg Thieme Verlag Stuttgart · New York

Traumatic Injuries of the Diaphragm. Experience in 33 Cases

Traumatische Zwerchfellverletzungen. Erfahrungen in 33 FällenJ. L. Freixinet, J. M. Segur, C. A. Mestres, M. Mateu, J. M. Gimferrer, M. Catalán, M. A. Callejas, E. Letang, J. Sánchez-Lloret
  • Thoracic Surgery Service, Department of Surgery, Hospital Clinico y Provincial, Faculty of Medicine, University of Barcelona, Spain
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Publikationsverlauf

1986

Publikationsdatum:
08. Mai 2008 (online)

Summary

Between 1978 and 1985, 33 patients were treated because of a traumatic injury of the diaphragm. There were 28 males and 5 females, ages ranging from 19 to 54 years, with a mean of 34.5. There were 19 cases of open trauma and 14 were closed injuries. In 3 cases, the diagnosis was established on a delayed basis.

Treatment was always surgical, with the following procedures: Laparotomy and chest drainage tube in 7 cases (21%), thoracotomy in 12 cases (36%) and a combined thoracoabdominal approach in 14 (43%). Surgical findings were 19 perforations, 10 tears and 4 crushes. In 11 cases there was gastric intrathoracic migration, in 9 cases pulmonary lesions and in 4 cases liver injuries.

There were 4 cases of hospital mortality (12%) and overall 6 cases (18%).

It is concluded that the early establishment of the diagnosis and the prompt initiation of therapeutic measures is a fundamental factor in the outcome of diaphragmatic injuries. The surgical approach must be individualized in every case, however we prefer the abdominal approach in acute and left diaphragmatic injuries and the thoracic approach in the case of chronic and right lesions.

Zusammenfassung

In der Zeit von 1978-1985 wurden 33 Patienten mit einer traumatischen Verletzung desZwerchfells behandelt. Darunter waren 28 Männer und 5 Frauen zwischen dem 19. und 54. Lebensjahr, im Durchschnitt 34,5 Jahre.

19 Patienten hatten ein offenes Trauma, 14 erlitten eine geschlossene Verletzung. Die Behandlung war in jedem Fall chirurgisch. Folgende Verfahren wurden angewandt: in 7 Fällen wurde laparotomiert und gleichzeitig eine Thoraxdrainage angelegt, in 12 Fällen wurde thorakotomiert und in 14 Fällen wurde ein kombiniertes thorako-abdominales Verfahren benutzt. Bei dem chirurgischen Eingriff fanden sich 19mal Perforationen, 10ZerreifJungen und 4 Quetschungen. In 11 Fällen war der Magen in den Thorax verlagert, in 9 Fällen fanden sich Lungenläsionen und in 4 Fällen Leberverletzungen.

4 Patienten starben im Krankenhaus (12%). Die höchste Mortalität fand sich bei den Schußverletzungen. Drei von ihnen starben im Operationssaal. Wie bei alien anderen Verletzungen gilt auch hier, daß die schnelle Diagnose und die darauf unmittelbar folgende chirurgische Behandlung die beste Grundlage für die weitere Prognose darstellt.