Eur J Pediatr Surg 1992; 2(1): 42-44
DOI: 10.1055/s-2008-1063399
Case report

© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Atretic, Obstructive Proximal Duodenal Mass Associated With Annular Pancreas and Malrotation in a Newborn Male

F.  Baumgartner , Th. C. Moore
  • 1Department of Surgery, UCLA School of Medicine and the Division of Pediatric Surgery, Harbor-UCLA Medical Center, Torrance, California 90509
Further Information

Publication History

Publication Date:
25 March 2008 (online)

Abstract

A case is described of duodenal atresia involving the first portion of the duodenum associated with a partial annular pancreas, complete nonrotation and nonfixation of the intestines, and a congenitally small glottic region in a newborn male. The atretic segment was a 1.3 cm mass adjacent to the pylorus unlike previous reports of duodenal atresia. The diagnosis was delayed for seven days until the child was fed and had bowel movements. Pyloroduodenostomy was performed resulting in cure. An older sibling had a duodenal web requiring previous duodenoduodenostomy.

Zusammenfassung

Es wird ein Fall einer tumorösen Duodenal- und Pylorusatresie beschrieben, bei der zusätzlich ein Pancreas annulare, eine Nonrotation sowie eine fehlende Fixation des Darmes beobachtet wurden.

Außerdem bestand bei dem Kind eine Hypoplasie der subglottischen Trachea, die zu Extubationsproblemen führte. Das atretische Segment war 1,3 cm lang. Die Diagnose wurde erst nach 7 Tagen, nachdem das Kind gefüttert wurde, gestellt. Es wurde eine Pyloroduodenostomie durchgeführt. Postoperative Probleme traten nicht auf.

Bei einem älteren Bruder war wegen einer Duodenalmembran eine Duodenoduodenostomie durchgeführt worden.