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DOI: 10.1055/s-0032-1328723
Upper Blepharoplasty for Areola Reconstruction
Obere Blepharoplastik zur AreolenrekonstruktionPublication History
received 17 November 2012
revised 21 April 2013
accepted 01 May 2013
Publication Date:
29 July 2013 (online)
Abstract
Blepharoplasty is one of the most common rejuvenating facial plastic surgery procedures. The procedure has been described many times and has very few complications. The tissue removed from the upper eyelid during blepharoplasty can be used as a skin graft for areola reconstruction due to the tissueʼs similarity to the areolaʼs natural skin. The present study investigated the use of upper blepharoplasty for areola reconstruction. Criteria were patient satisfaction, objective measurements and the assessment of cosmesis by a panel of physicians. All eight patients included in the study were very satisfied with the cosmetic result. Objective measurements and assessment by a panel of physicians using photographs of the reconstructed nipple-areola complex showed very good aesthetic results.
Zusammenfassung
Die Blepharoplastik ist eine der am häufigsten durchgeführten plastisch-ästhetischen gesichtsverjüngenden Operationen weltweit. Der Eingriff ist weltweit mehrfach beschrieben und gilt in der Regel als sehr komplikationsarm. Das bei der Blepharoplastik entnommene Gewebe des Oberlids kann als Transplantat für die Rekonstruktion der Areola verwendet werden, da es von seiner Beschaffenheit der natürlichen Brustwarzenhaut stark ähnelt. Im Rahmen unserer Studie wurde die Methode der oberen Blepharoplastik im Rahmen der Areolenrekonstruktion untersucht hinsichtlich Patientinnenzufriedenheit, objektiven Maßen und ärztlicher Panelbefragung hinsichtlich des ästhetischen Outcomes. Die 8 teilnehmenden Patientinnen zeigten sich allesamt sehr zufrieden mit dem kosmetischen Ergebnis. Die objektiven Maße sowie eine ärztliche Panelbefragung anhand Fotos der rekonstruierten Brustwarze ergaben ein insgesamt sehr gutes ästhetisches Ergebnis.
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