 
         
         
         Abstract
         
         Umbilical hernias are common in infants and young children. The natural history of
            umbilical hernia is spontaneous closure, usually in the first 3 years of life. Complications
            of incarceration or strangulation of an umbilical hernia are believed to be rare.
            Therefore, an expectant policy of non-operative management until at least 5 years
            of age has been considered acceptable. We have managed seven children with complications
            of umbilical hernia in the past three years. We have reviewed the epidemiological
            changes in the incidence of abdominal wall defects in children and postulated a possible
            relationship to the increasing trend of incarceration of umbilical hernias.
         
         
         
         Résumé
         
         Les hernies ombilicales sont fréquentes chez le nourrisson et l'enfant. L'histoire
            naturelle de la hernie ombilicale est une fermeture spontanée habituellement dans
            les 3 premières années de la vie. Les complications de type incarcération ou étranglement
            d'une hernie ombilicale sont réputées rares. De ce fait, une attitude non-opératoire
            jusqu'à l'âge de 5 ans est considérée comme acceptable. Nous avons traité 7 enfants
            avec des complications d'une hernie ombilicale dans les 3 dernières années. Nous avons
            revu les modifications épidémiologiques de l'incidence des défects abdominaux chez
            l'enfant et postulé une possible relation avec une tendance à l'augmentation de l'incarcération
            des hernies ombilicales.
         
         
         
         Resumen
         
         Las hernias umbilicales son frecuentes en lactantes y niños. La historia natural de
            la hernia umbilical es el cierre espontáneo generalmente en los primeros tres años
            de vida. Las complicaciones de incarceración o estrangulación de una hernia umbilical
            son raras. Por lo tanto ha sido aconsejada una política expectante de tratamiento
            no operatorio hasta por lo menos los 5 anos de edad. Hemos tenido ocasión de tratar
            siete niños con complicaciones de la hernia umbilical en los últimos tres años. Hemos
            revisado los cambios epidemiológicos en la incidencia de los defectos de la pared
            abdominal en niños y proponemos una posible relación con el aumento de incarceración
            en las hernias umbilicales.
         
         
         
         Zusammenfassung
         
         Nabelbrüche sind eine der häufigsten Erkrankungen im Kindesalter. Normalerweise schließt
            sich die Nabellücke innerhalb der ersten drei Lebensjahre. Aus diesem Grunde wird
            angenommen, dass Komplikationen wie Inkarzeration oder Strangulation durch die Nabelbruchpforte
            selten sind. Dies hat zu einer abwartenden Haltung für die ersten 5 Lebensjahre geführt.
         
         
         In der vorliegenden Arbeit werden jedoch 7 Kinder vorgestellt mit Komplikationen aufgrund
            eines persistierenden Nabelbruches, die innerhalb von drei Jahren beobachtet wurden.
         
         
         In der vorliegenden Arbeit werden die epidemiologischen Veränderungen bei der Häufigkeit
            von Bauchwanddefekten untersucht und eine mögliche Korrelation zwischen dem gehäuften
            Auftreten von Inkarzerationen bei Nabelhernien hergestellt. Darüber hinaus sollte
            aufgrund der vorliegenden Beispiele erneut gefordert werden, dass Nabellücken, die
            größer als 1 Euro sind, bereits vor dem ersten Lebensjahr operativ verschlossen werden
            sollten.
         
         
         
            
Key words
         
         
            Umbilical hernia - complications - children
          
         
            
Mots-clés
         
         
            Hernie ombilicale - complications - enfant
          
         
            
Palabras clave
         
         
            Hernia umbilical - complicaciones - niños
          
         
            
Schlüsselwörter
         
         
            Nabelbruch - Spätkomplikationen - Inkarzeration - Strangulation - Epidemiologie
          
      
    
   
      
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MBBS, FRCS (Paed Surg) A. S. Keshtgar
            Clinical Research Fellow, Department of Paediatric Surgery, 16th Floor, Guy's Tower,
            Guy's and St Thomas' Hospital NHS Trust
            
            St Thomas Street
            
            London SE1 9 RT
            
            UK
            
            eMail: alireza.keshtgar@gstt.sthames.nhs.uk