Abstract
While diaphyseal fractures of the forearm are a common orthopedic injury, Galeazzi fractures are difficult to treat. The current knowledge on pathobiomechanics and modified therapeutic decisions implicate the need to devise an updated classification and treatment regimen of Galeazzi fractures. We challenge the concept that isolated fractures of the radius should be considered as a Galeazzi fractures as long as stability of the distal radioulnar joint is not proven. Contrary to others we demonstrate that the fracture location alone is not sufficient to determine the stability of the distal radioulnar joint.
Zusammenfassung
Galeazzi-Frakturen sind weder einfach zu erkennen, noch zu behandeln. Neuere Erkenntnisse die Pathobiomechanik betreffend verlangen nach einer Überarbeitung der Klassifikation und zugleich des Behandlungskonzepts. Nach unserer Meinung sollte jede isolierte Radiusfraktur so lange als Galeazzi-Fraktur betrachtet werden, bis die Stabilität des distalen Radioulnargelenkes bewiesen ist. Im Gegensatz zu anderen Autoren sind wir nicht der Meinung, dass allein die Lokalisation der Fraktur schon eine Aussage zur Stabilität des distalen Radioulnargelenkes zulässt.
Key words
Galeazzi fracture - Galeazzi like lesion - modified classification
Schlüsselwörter
Galeazzi-Fraktur - Galeazzi like lesion - modifizierte Klassifikation